FANDOM

Amazonac (Pomacea brigesii) potiče iz Južne Amerike. Najpopularniji akvarijumski puž, amazonac ili jabučar, ima najčešće kućicu žute boje mada postoje i varijacije u drugim bojama. Njegova veličina kada odraste je otprilike kao jabuka, pa otuda i naziv, nekih 5-6cm u prečniku. Hrane se algama, biljnim otpacima, ostacima hrane koja padne od ribica, a takođe voli i bareno povrće, spirulina tabletice.

Amazonac je polno zreo pri veličini od oko 2,5 cm. Mužjaka i ženku razlikujemo po tome što ženka polaže jaja, a isto tako se smatra da mužjak sa leve strane ima cevasti izraštaj za razliku od ženke. Laganim povišenjem temperature i pojačanom ishranom možemo podsticati reprodukciju. Ženka polaže jaja u obliku grozda iznad vode (u akvarijumu najčešće na poklopac). Jaja su veličine od 2,2 mm do 3,5 mm u prečniku od bledoružičaste do crvenkaste boje. Prosečno gnezdo sadrži 200 do 600 jaja. Ne izlegu se svi puževi, ali moguće je da ih preživi i do stotinak iz jednog gnezda. Mirni puževi koji su neutralni stanovnici akvarijuma. Ne bi ih trebalo držati sa ciklidima, botijama, helenom. Temperatura vode koja im odgovara je od 20-29°C, pH 5,5 – 8,0.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Amazonac.html

Also on FANDOM

Random Wiki