FANDOM

Barbusi ili mrenice (Puntius), su rod slatkovodnih tropskih ribica iz familije šarana (cyprinidae). Barbusi se mogu naći u vodama Jugoistočne Azije i Indije, ali postoje vrste koje su nađene u Africi. Najveća veličina koju mogu da dostignu je 25 cm, ali u akvarijumu najčešće rastu od 5 do 15 cm. Njihovo telo je romboidnog oblika i najčešće imaju po jedan par brčića.

Spadaju u svaštojede, što znači da će prihvatati različite vrste hrane. Akvarijum ne mora da bude veliki i preporučuje se živo bilje. Ove ribice će zauzimati srednji i donji sloj akvarijuma. Jatne su ribe, pa je neophodno kupovati ih u većem broju (najmanje 6). Kada su u jatu one se miroljubive prema drugim ribicama, ali ako se čuvaju pojedinačni primerci onda mogu da postanu agresivni. Aktivni su plivači i nisu stidljivi, tako da uvek plivaju na otvorenom. Dobri su skakači pa je stoga neophodno imati dobar poklopac na akvarijumu.

Barbusi su šarenih boja i lepo izgledaju u svakom akvarijumu. Pošto su aktivne ribe ne preporučuje se čuvanje sa sporim i neaktivnim ribicama, jer mogu da im grickaju peraja. Na primer skalari i barbusi u malom akvarijumu nisu preporučljivi.

Nemaju zahteva što se osvetljenja tiče. pH vrednost vode treba da iznosi 6.0-7.8, a tvrdoća između 4 i 10 KH. Temperatura u akvarijumu treba da bude 23-26 stepeni celzijusa. Što se mresta tiče, spadaju u ikrašice.

Jedan od najpoznatijih predstavnika je Puntius Tetrazona. Neki od drugih barbusa su Puntius arulius, Puntius binotatus, Puntius chola, Puntius conchonius, Puntius cumingi, Puntius denisonii, Puntius everetti, Puntius fasciatus, Puntius gelius, Puntius hexazona, Puntius lateristriga, Puntius nigrofasciatus, Puntius oligolepis, Puntius padamya, Puntius pentazona, Puntius phutunio, Puntius stoliczkanus, Puntius terio, Puntius tetrazona, Puntius ticto, Puntius titteya, Puntius vittatus...

Preuzeto sa: http://www.akvarijum.org/forum/barbusi-puntius-t659.html

Also on FANDOM

Random Wiki