FANDOM

Gurami (Sphaerichthys osphromenoides) potiče iz Malezije, Bornea, Sumatre. Oblikom tela podsećaju na vrste kao što su trihogatseri, kolise i sl. Pripadaju istoj porodici. Imaju interesantan braon čokoladni kolorit sa poprečnim svetlim prugama. Ženke su sa zaobljenijim telom, dok su mužjaci izduženiji i sa gornjim zašiljenim perajem. Dok su mladi teško se određuje pol. Veličina odrasle jedinke 4-5cm. Imaju poseban disajni organ koji im omogućava da udišu i atmosferski vazduh (tzv.dvodihalice). Preporučuje se da se drže na temperaturama od 26-28°C. Najviše im pogoduje pH od 4,5-6,5, a takođe i mekša voda. Gusto ubiljen akvarijum sa dosta plutajećeg bilja, panjeva i tamne podloge doprineće da ova vrsta ima najoptimalnije uslove, slične njihovom prirodnom staništu. Najmanja litraža akvarijuma koja se preporučuje za čoko gurami je 100L.

Najbolje je za ovu vrstu koristiti živu ili smrznutu hranu u vidu artemija i dafnija, larve komaraca i sl. Mogu se hraniti i suvom hranom, ali ne svakodnevno. Mirnog su temperamenta. Mogu se kombinovati sa bilo kojom ribicom koja je isto takvog karaktera.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Gurami_Sphaerichthys_osphromenoides.html

Also on FANDOM

Random Wiki