FANDOM

U parametre kvaliteta vode spadaju kiselost (pH), tvrdoća vode (dGH) koja potiče od kalcijum i magnezijum karbonata, drugi makro i mikro elementi neophodni za živi svet u akvarijumu, rastvoreni kiseonik... Vrednosti za koncentracije elemenata variraju u zavisnosti da li je u pitanju slatkovodni ili morski akvarijum.

Uputstvo za održavanje slatkovodnog akvarijumaEdit

Osnova za uspešno održavanje akvarijuma je korektno urađen filterski sistem, adekvatan veličini akvarijuma i količini ribica u akvarijumu. U svakom slučaju potrebno je obratiti pažnju da se ne ubacuje velika količina hrane u akvarijum. Količinu hrane morate sami utvrditi empirijski, poštujući jedno prosto pravilo: kada ubacite hranu u akvarijum, hrana treba da se zadrzi najvise 2 do 3 minuta. Ukoliko ribice ne pojedu hranu u tom roku, izvadite visak hrane mrežicom a sutra im dajte manje. Ribice hranite jednom dnevno, eventualno dva puta dnevno ali ubacite manju količinu hrane (obično se jedan veliki obrok podeli u dva manja). Da bi ribice brzo pojele hranu i da sva hrana bude dobro iskorišćena, treba kupiti hranu određene vrste i granulacije u zavisnosti od vrsta i veličina ribica koje imate. Sada postoje hrane za skoro zvaku grupaciju i veličinu ribica. Naš savet je da kupujete isključivo originalno zapakovane hrane, poznatih proizvođaca, sa vakuumski zatvorenim kutijama jer je to garant kvaliteta. Nikako nemojte uzimati prepakovane hrane u sumnjivim, loše odštampanim pakovanjima, jer tu nikako ne možete proveriti kvalitet. UPAMTITE: ZDRAVLJE, LEPOTA I DUGOVEČNOST RIBICA, UGLAVNOM ZAVISI OD KVALITETA HRANE I DOBROG FILTRIRANJA. Ukoliko poslušate savete u prethodnim redovima, održavanje akvarijuma će biti lagana aktivnost za koju ćete potrositi minimalno novca i jos manje vremena, 15-30 minuta mesečno. Održavanje slatkovodnog akvarijuma još podrazumevai promenu vode u akvarijumu, 20-30% ukupne zapremine. Promenu vode najbolje je raditi pomoću creva koje na kraju ima takozvano “zvono za sifoniranje”. Zvono uronite u podlogu akvarijuma i polako istačete vodu iz akvarijuma. Rezultat je da se iz podloge izvlači fina prljavština a kamenčići i pesak ostaje u akvarijumu. Dok ispraznite akvarijum 20-30 % treba očistiti (sifonirati) kompletnu površinu podloge u akvarijumu. U podlozi može da ostane malo finih otpadaka, ali ukoliko ih ima puno mogu promeniti hemizam vode, pH, miris… i na taj način ugroziti zdravlje akvarijuma i njegovih stanovnika. Ukoliko imate biljke u akvarijumu, sifoniranjem treba zaobići neposrednu blizinu korena biljke jer kidanjem korena ili njegovim rastresanjem možete ugroziti i biljku.

Za ponovnu dopunu akvarijuma možete koristiti odstajalu vodu ili vodu iz vodovoda u koju ste ubacili neke od kondicionera koji služe da neutrališu hlor ili teške metale, a vodu možete sipati u akvarijum posle pola sata delovanja kondicionera. Ukoliko, eventualno, vodu provučete kroz aktivni ugalj, možete je direktno usuti u akvarijum. Nikako nemojte u akvarijum sipati vodu iz omekšivaca vode koji mnogi imaju ugrađen u kuhinji (Zepter, Nobel, i sl.)! Ti uređaji daju čistu potpuno meku vodu, što kod ribica može da dovede do šoka. Inace i u radnjama nema omekšavanja vode upravo zbog novokupljenih ribica iz već starih akvarijuma.

Pranje filtera: Promenom vode ćete svakako izvući određenu količinu vode koja je čista. U toj vodi treba isprati mehaničke nečistoće iz filtera. Filter nikako nemojte prati u vodi iz česme, pogotovo vrućom vodom ili nekim deterdžentom. Na taj način ćete ubiti veliki deo ili čak sve korisne bakterije iz filtera i tako ćete značajno oslabiti biološki potencijal akvarijuma i ugroziti ravnotežu koja se uspostavljala mesecima. Filter ne mora biti čist “kao iz radnje”, i u njemu se može zadržati malo nečistoca. Upravo su to mesta u kojima se zadržavaju bakterije koje “jedu” nečistoće iz akvarijuma. Gde u prirodi možete naći idealno čisto? Verovatno nigde pa ni u Vašem akvarijumu ne treba da bude tako.

ZAPAMTITE: NI JEDNA PROMENA U PRIRODI NIJE NAGLA I SVAKA NAGLA PROMENA U VAŠEM AKVARIJUMU REZULTIRAĆE NEKIM PROBLEMOM, NA RIBICAMA, BILJKAMA, U VODI I SL. NIKADA NEMOJTE MENjATI KOMPLETNU VODU U AKVARIJUMU I UVEK JE BOLjE ODREAGOVATI NA VREME I ZA TO POTROŠITI 15 MINUTA MESEČNO… SIGURNO IH MOŽETE NAĆI A VREMENOM TO POSTAJE I UŽIVANjE. SVRHA POSTOJANJA AKVARIJUMA JE DA VAM TO BUDE UŽIVANjE A NE OPTEREĆENjE.

Uputstvo za održavanje morskog akvarijumaEdit

Da bi morski akvarijum bio održiv sistem a organizmi u njemu bili lepi i zdravi, najpre morate imati dobro uraden filterski sistem, dobar protok vode kroz akvarijum i osvetljenje adekvatnog kvaliteta i snage u odnosu na dubinu, vrstu i naseljenost akvarijuma. Ovo su osnovni preduslovi za solidan morski akvarijum... ostalo je ljudski faktor.

Univerzalna pravila za održavanje morskog akvarijuma su sledeca:

Jednom mesecno treba promeniti oko 20% vode i zameniti je vodom napravljenom od obicne vode ili RO vode i soli za morske akvarijume, u odgovarajucem odnosu (4 kg soli na 120 l vode). Tacan salinitet se proveri pomocu salinomera od pleksiglasa ili optickog salinomera (refrakromera), koji je precizniji. Ukoliko je akvarijum otvoren, voda isparava a svi ostali elementi ostaju u akvarijumskoj vodi. Nivo vode se održava tako što se u akvarijum dodaje obicna česmenska ili RO voda bez soli jer je so ostala u akvarijumu. Da rezimiramo: pri promeni vode se u akvarijum unosi slana voda a pri dolivanju vode se u akvarijum unosi obicna (slatka ) voda.

Voda se iz akvarijuma vadi pomocu tzv "zvona za sifoniranje" na taj nacin se izvuce necistoca iz podloge a kamencici ostanu na dnu. Vrlo je važno sifonirati podlogu akvarijuma jer se u nju zavuku razne organske i neorganske nečistoce (detritis), koje mogu umanjiti kvalitet vode u akvarijumu raspadanjem i taloženjem.

Ribice u akvarijumu se hrane jednom dnevno ili jednom u dva dana. Hrana za morske ribice je obicno umiksovana i prodaje se pod tim imenom. Morske ribice mozemo hraniti i hranom za slatkovodne ribice s tim da jednom nedeljno umesto ove hrane koristimo morske plodove iseckane ili izrendisane u smrznutom stanju. To je inace njihova prirodna hrana. Pošto u morskom akvarijumu ima puno raznovrsnih organizama one se hrane na različite načine.

Jako važno je da na vreme primetite loše stanje organizama, posebno ježeva, zvezdi i sasa jer ukoliko uginu u akvarijumu, mogu brzo i intenzivno zagaditi akvarijum i tako usmrtiti ostale stanovnike akvarijuma. Ukoliko primetite raspadanje nekih organizama, odmah ih iznesite iz akvarijuma u posebnu posudu sa vodom iz akvarijuma ili ih bacite jer, ukoliko je počelo raspadanje spasa im nema... Odmah promenite deo vode u akvarijumu 20-30% vode u zavisnosti od stanja vode. Ukoliko se voda u akvarijumu blago zamuti, morate odmah reagovati tako što proverite da li radi filter ili da li je uginulo nešto u akvarijumu. Odmah zameniti 20-50% vode i ubaciti u filter aktivni ugalj ili zeolit za prvu pomoć.

Preuzeto sa: http://www.aquaria.co.rs/uputstvo%20za%20odrzavanje%20akvarijuma.htm

Also on FANDOM

Random Wiki