FANDOM

Krvavi crvi (Blood Worms) su larve komarca dvokrilca, koje su ustvari pre insekt nego crv. Rastu u muljevitim barama, kanalima ili jezerima i okupljaju se u velikim jatima. Ribe obožavaju ukus krvavih crva čak i one izbirljive. Hemoglobin koji ih boji u crveno odličan je izvor gvožđa. Potpuno odrasli krvavi crvi narastu do 2,5 cm. Jednom kada se učaure male ribe imaju problema pojesti ih. Odrasli dvokrilci izgledaju kao komarci i žive od tri do pet dana. Jajašca nalazimo u blizini obale na štapovima i travčicama a izgledaju kao sitne kuglice sa 50 do 700 tačkica u sebi, vrlo slično jajašcima ribnjačarskog puža ali sa puno više tačkica. Ove sitne bobice možete doneti kući zajedno sa kulturom oko njih i izleći će se za 24 do 48 sati. Larva krvavih crvi izbegava svetlost. Ubrzanje njihovog rasta možete ubrzati stavljanjem tamnije krpe preko njih. Oni konstruišu sitne cevčice u kojima žive preko dana što nam otežava njihovo sakupljanje. Profesionalci ih sakupljaju preko noći kada izađu iz svojih cevčica. Čuvati ih možete u plastičnim kutijama sa poklopcem ali je bolje u otvorenim radi boljeg provetravanja. Takođe možete koristiti 50 litarske kante ili kade gde je bolje provetravanje. Hrane se mikro organskom hranom, koju možete proizvoditi sami ili kupovati komercijalnu. Profesionalci ih hrane kokošijim i konjskim gnojivom te ostalim otpadnim produktima. Hranite ih jednostavno da pospete nešto hrane po površini. Tako ih hranite otprilike svakih šest dana i usput proveravate njihovu veličinu. Što bi ujedno značilo da ih treba hraniti u malim količinama. Prekomerno hranjenje može vam uništiti čitavu kulturu. Ako pretjrate sa hranjenjem dobro provetravanje će vam pomoći. Poželjno bi bilo delomično menjati vodu, jer nakon 4 do 6 tjedana postaje istrošena. Ako ostavite neke od uzgojenih larvi da se učaure i pretvore u odrasle dvokrilce dobit ćete vlastitu sledeću generaciju koja će položiti nova jajašca u toj istoj nepokrivenoj kanti. Odraslim dvokrilcima nije potrebna hrana jer oni žive da se razmnožavaju, polože jaja i nastave svoju vrstu.

Preuzeto sa: http://vukovisadunava.com/plovkarenje/larva-komarca-vers-de-vase/

Also on FANDOM

Random Wiki