FANDOM

Malezijski puž (Melanoides tuberculata) potiče iz Afrike i južne Azije. Ovo su maleni puževi, uskih, šiljatih kućica sivo-smeđe boje sa crvenkasto-braonkastim šarama. Veličina odraslih puževa je od 3-8cm. Hrane se biljnim otpacima, ostacima hrane koja padne od ribica, bukvalno svaštojed, odličan je komunalac a ujedno i veoma dekorativan u samom akvarijumu.

Malezijski puževi se razmnožavaju ovoviviparno (ženka u sebi nosi oplođena jaja) ili partenogenezom (razvijanjem iz neoplođenih jajnih ćelija). Mladi puževi izlaze iz ženke kao već razvijene jedinke veličine oko 1-2 mm i zato ih ponegde zovu živorodni puževi. Puževi su polno zreli kada dosegnu dužinu od oko 5-10 mm. Uglavnom se vrlo brzo razmnožavaju... Mirni puževi koji su neutralni stanovnici akvarijuma. Ne bi ih trebalo držati sa ciklidima, botijama, helenom. Temperatura vode koja im odgovara je od 20-29°C. Ovi puževi su vrlo poželjni među akvaristima zbog više razloga. Ukopavanjem u podlogu, malezijski puževi pomažu da se iz nje oslobode otrovni gasovi i da se podloga obogati dodatnim količinama kiseonika. Biljke ne jedu. Nazivaju ih i ’’meteorolozi’’ zbog toga što izlaze iz podloge kada dođe do promene vazdušnog pritiska.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Meteorolog_puz.html

Also on FANDOM

Random Wiki