FANDOM

Microrazbora varijetet galaxy (Danio margaritatus) potiče iz Myanmara (Vijetnam) i tamo živi samo u jezeru Inle i reci Salween. Opisana je tek 2006. godine, ali je vrlo brzo zbog svoje male veličine i boja postala vrlo traženi stanovnik akvarijuma. Velika je tek 2-3 cm. Valjkastog je oblika i izrazito uska. Mužjak je naravno življih i upadljivijih boja. Osnovna mu je boja plavo-zelena, a duž celog tela raspoređene su žute tačkice. Peraja su duža nego kod ženke, a na njima su narandžastocrvene mrlje. Ova kombincija boja izrazito je privlačna u zelenilu akvarijuma, što ovoj ribi daje posebnu čar. Ženka je nešto sitnija, zagasito zelene je boje i bez crvenih područja na perajima. Preporučuje se da se drže na temperaturama od 23-26°C, ali pošto u prirodnoj sredini preživljavaju i na temperaturi ispod 20°C, pretpostavlja se da i u akvarijumu mogu podneti niže temperature. Traže blago alkalnu vodu, dakle pH iznad 7. Potrebno ih je držati u jatu od najmanje 5 jedinki kako bi formirale jato i mogle normalno funkcionisati. Držite li se ovog saveta neće se plašiti drugih većih riba, biće manje pod stresom, a time i ređe obolevati.

U prirodi se hrane insektima, ali i biljnom hranom, pa im u akvarijumu moramo osigurati osnovnu hranu za tropske ribice, može i ona sa većim sadržajem vitamina, za bolju boju, larve komaraca, dafnija i slično. Ovo je mala ribica pa stoga voli manje mirnije ribice, odnosno idealan je izbor sa gupikama, patuljasim vrstama muljaša, može i sa platikama, kao i Rasborama espei. Traži puno prostora sa mnoštvom bilja, iako je vrlo mala ribica.

Preuyeto sa: http://www.akvarioland.com/Microrasbora_sp%20_Galaxy.html

Also on FANDOM

Random Wiki