FANDOM

Da bi morski akvarijum bio održiv sistem a organizmi u njemu bili lepi i zdravi, najpre morate imati dobro uraden filterski sistem, dobar protok vode kroz akvarijum i osvetljenje adekvatnog kvaliteta i snage u odnosu na dubinu, vrstu i naseljenost akvarijuma. Ovo su osnovni preduslovi za solidan morski akvarijum... ostalo je ljudski faktor.

Univerzalna pravila za održavanje morskog akvarijuma su sledeca:

Jednom mesecno treba promeniti oko 20% vode i zameniti je vodom napravljenom od obicne vode ili RO vode i soli za morske akvarijume, u odgovarajucem odnosu (4 kg soli na 120 l vode). Tacan salinitet se proveri pomocu salinomera od pleksiglasa ili optickog salinomera (refrakromera), koji je precizniji. Ukoliko je akvarijum otvoren, voda isparava a svi ostali elementi ostaju u akvarijumskoj vodi. Nivo vode se održava tako što se u akvarijum dodaje obicna česmenska ili RO voda bez soli jer je so ostala u akvarijumu. Da rezimiramo: pri promeni vode se u akvarijum unosi slana voda a pri dolivanju vode se u akvarijum unosi obicna (slatka ) voda.

Voda se iz akvarijuma vadi pomocu tzv "zvona za sifoniranje" na taj nacin se izvuce necistoca iz podloge a kamencici ostanu na dnu. Vrlo je važno sifonirati podlogu akvarijuma jer se u nju zavuku razne organske i neorganske nečistoce (detritis), koje mogu umanjiti kvalitet vode u akvarijumu raspadanjem i taloženjem.

Ribice u akvarijumu se hrane jednom dnevno ili jednom u dva dana. Hrana za morske ribice je obicno umiksovana i prodaje se pod tim imenom. Morske ribice mozemo hraniti i hranom za slatkovodne ribice s tim da jednom nedeljno umesto ove hrane koristimo morske plodove iseckane ili izrendisane u smrznutom stanju. To je inace njihova prirodna hrana. Pošto u morskom akvarijumu ima puno raznovrsnih organizama one se hrane na različite načine.

Jako važno je da na vreme primetite loše stanje organizama, posebno ježeva, zvezdi i sasa jer ukoliko uginu u akvarijumu, mogu brzo i intenzivno zagaditi akvarijum i tako usmrtiti ostale stanovnike akvarijuma. Ukoliko primetite raspadanje nekih organizama, odmah ih iznesite iz akvarijuma u posebnu posudu sa vodom iz akvarijuma ili ih bacite jer, ukoliko je počelo raspadanje spasa im nema... Odmah promenite deo vode u akvarijumu 20-30% vode u zavisnosti od stanja vode. Ukoliko se voda u akvarijumu blago zamuti, morate odmah reagovati tako što proverite da li radi filter ili da li je uginulo nešto u akvarijumu. Odmah zameniti 20-50% vode i ubaciti u filter aktivni ugalj ili zeolit za prvu pomoć.

Preuzeto sa: http://www.aquaria.co.rs/uputstvo%20za%20odrzavanje%20akvarijuma.htm

Also on FANDOM

Random Wiki