FANDOM

Kraljevska neonka (Parcheirodon innesi) ili samo neonka je veoma slična drugoj vrsti neonki - plavoj neonki. Smatra se nešto težom za držanje od nje. Kod kraljevske neonke crvena pruga preti plavu do kraja tela, dok kod plave neonke crvena pruga prati plavu do pola tela. Vrlo je aktivna i zanimljiva ribica koja živi u jatima, a posebno dolazi do izražaja u većim grupama. Jede svu hranu koju ponudimo. Spada u tetre i jede bolesne mlade ribice kao i prekobrojan podmladak. Iako su to ribe mekih, kiselih voda, već su odavno priviknute na naše tvrde, te nisu zahtevne što se pH vrednosti tiče, osim ako ih ne želimo razmnožavati - u tom slučaju niži pH je neophodan.

RazmnožavanjeEdit

Mužjak ove vrste je vitkiji i manji od ženke. Kod razmnožavanja, moramo osigurati meku vodu što siromašniju planktonom i bakterijama (može se mešati s destilovanom, ili kišnicom – što u gradskim područjima nije preporučljivo). Akvarijum može biti velik tek 15-ak litara i ne smemo staviti nikakvu podlogu. Svu opremu unutar akvarijuma prethodno treba prokuvati. pH treba da bude od 5,9 – 6 (negativno utiče na razvoj mikroorganizama),a temperaturu na 24-25°C Pri odabiru para vodimo računa o starosti, jer ženke sazrevaju od 8-9 meseci, a mužjaci kasnije (barem 1 godina). Postoji još jedan problem - neki stručnjaci tvrde da sve više mužjaka te vrste nije polno aktivno. Pre premeštanja para u mresni akvarijum, trebamo ih dobro nahraniti živom hranom u zajedničkom akvarijumu. U mresnom je hranjenje zabranjeno! Ako kod para za nekoliko dana ne dođe do mresta, mužjaka treba zameniti. No najbolje je izdvojiti omanje jato, jer se neonke mreste grupno, a nećemo imati poteškoća oko nalaženja idealnog mužjaka. Neonke se mreste svakih dve nedelje. Čim se ribe omreste, vraćamo ih u akvarijum sa ostalim ribicama. Akvarijum za mrest obavezno potpuno zamračimo (oblijepimo papirom ili slično) jer i tako sprečavamo razvoj neželjenih mikroorganizama. Iz žuto-prozirnih jaja, kojih može biti i 300, nakon dan-dva izležu se mlade ribe, koje počinju plivati nakon otprilike nedelju dana i tada ih počinjemo hraniti sa tečnom ili živom artemijom. Čestim menjanjem vode možemo ubrzati rast ribica.

GalerijaEdit

  • Plava neonka
  • Kraljevska neonka
  • Kraljevska neonka jato

Preuzeto sa: http://akvaristikasimeunovic.weebly.com/baza-riba.html

Also on FANDOM

Random Wiki