FANDOM

Patuljasti ciklidi su posebno izdvojeni zbog par karakteristika kojima se izdvajaju od ostalih ciklida, te postaju najprihvatljiviji izbor za većinu akvarista: mali su rastom (do 9 cm), par može normalno živeti i razmnožavati se u 60 - 80 litarskom akvarijumu, ponašanje im je takvo da ne predstavlja opasnost za druge male ribice, žive u relativnoj harmoniji sa biljkama.

Ali da bi uspešno držali patuljaste ciklide morate napraviti idealne uslove za pojedinu vrstu jer ih je većina vrlo osetljiva. Posebnu pažnju treba usmeriti prema kvalitetu vode - količini nitrita i nitrata. Zbog toga se ne smeju stavljati u novouspostavljeni akvarijum, nego u akvarijum u kome biološka filtracija radi optimalno. Pošto su to mali ciklidi, ne bi trebali imati problema u održavanju optimalnih uslova. Osetljivi su na temperaturne razlike, tako da je grijač neophodan. Većina zahteva gusto zasađen akvarijum koji im pruža dosta sakrivenih mesta. Takođe, poželjno je staviti i dodatne zaklone (kokosov orah, školjka).

Ne mogu se držati sa većinom srednjih i velikih ciklida, jer će doći u konflikt oko hrane i životnog prostora, a tu patuljasti ciklidi nemaju šanse. Takođe ne treba ih mešati ni sa teritorijalnim ribama dna (Botia, Synodontis).

Moguće je napraviti kombinaciju patuljastih ciklida. Najpoželjnije je uzeti vrste koje imaju različite načine razmnožavanja (Anomalochromis thomasi - Pelvicachromis kribensis). Prema čistačima će pokazivati netoleranciju, pa je najbolji izbor Ancistrus koji je oklopljen pa ga neće dirati.

Patuljasti ciklidi jezera Tanganyika: Lamprologus (brevis, ocellatus, ornatipinnis, multifasciatus), Julidochromis (ornatus, transcriptus, dickfeldi), Telmatochromis (vittatus, bifrentatus, burgeoni). Zapadno Afrički patuljasti ciklidi: Tilapia (flava, bakossiorum, snyderae, thysi, gutturosa, bemini, ruweti), Nanochromis (parilus, nudiceps, dimidiatus, transvestitus), Parananochromis (caudifasciatus, longirostris), Limbochromis (robertsi, cavalliensis), Pelvicachromis (pulcher, subocellatus, sacrimontis, roloffi, taeniatus, kribensis, taeniatus, humilis). Patuljasti ciklidi novog sveta: Laetacara (curciveps, dorsiger), Papiliochromis (ramirezi, altispinossa), Nannacara (anomala, taenia, aureocephala, bimaculata), Crenicara (punculatum), Dicrossus (maculatus, filamentosus), Biotoecus (opercularis), Apistogramma - poznato 69 vrsta (borelli, steindachneri, piauiensis, pucallapensis, bitaeniata, nijsseni, gibbiceps, inconspicua...), Apistogrammoides (pucallpaensis), Taeniacara (candidae).

Preuzeto sa: http://www.ciklidi.com/ciklidi/podjela/pod_patuljasti.shtml

Also on FANDOM

Random Wiki