FANDOM

Rodostomus (Hemigrammus rhodostomus) potiče iz nižih delova reke Amazon u Venecueli i Brazilu. Vada iz koje potiču je izrazito braon vode, mutna i neprozirna. Razlog toga je raspadanje organske materije u ogromnim količinama. Može da poraste do 5cm. Vretenastog je oblika i izrazito uska. Razlika između mužjaka i ženke je primetna. Ženke su dosta krupnije, dok su mužjaci uski i vitki.

Preporučuje se da se drže na temperaturama od 24-27 °C. Traže blago kiselu vodu, dakle pH između 5,5 i 7. Potrebno ih je držati u jatu od najmanje 10 jedinki kako bi formirale jato i mogle normalno funkcionisati. Držite li se ovog saveta neće se plašiti drugih većih ribica, biće manje pod stresom, a time i ređe obolevati i svakako duže živeti. Ukoliko je izrazito alkalna voda, preko 7 pH izgubiće crvenu glavu po čemu su inače i poznate.

U prirodi se hrane insektima, dok u akvarijumskim uslovima rado prihvataju listiće, granuliranu hranu. Takođe rado jedu živu hranu u vidu artemija i dafnije, larve komaraca i sl. Ovo je manja ribica pa stoga voli manje mirnije ribice ili krupnije sporije ribice. Može se kombinovati sa bilo kojom ribicom koja je mirnog i ne agresivnog karaktera. Traži puno prostora sa mnoštvo bilja.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Rodostomus.html

Also on FANDOM

Random Wiki