FANDOM

Rodvej (Hemigrammus rodwayi) potuču iz Gvineje, Perua i Brazila. Može da poraste do 5cm. Vretenastog je oblika. Srebrne je boje sa crnom crtom u korenu repnog peraja. Uživo izgleda kao sirovi metal zbog svog metalik odsjaja. Izuzetno efektno izgleda u biljnjim akvarijumima zbog kontrasta bilja i srebrne boje. Izuzetno jatna riba poput rodostomusa.

Preporučuje se da se drže na temperaturama od 24-28°C. Traže blago kiselu vodu, dakle pH između 5,5 i 7. Potrebno ih je držati u jatu od najmanje 10 jedinki kako bi formirale jato i mogle normalno funkcionisati. Držite li se ovog saveta neće se plašiti drugih većih riba, biće manje pod stresom, a time i ređe obolevati i svakako duže živeti.

U prirodi se hrane insektima, dok u akvarijumskim uslovima rado prihvataju listiće, granuliranu hranu. Takođe rado jedu živu hranu u vidu artemija i dafnija, larve komaraca i sl. Ovo je manja ribica pa stoga voli manje mirnije ribice ili krupnije sporije ribice. Može se kombinovati sa bilo kojom ribicom koja je mirnog i ne agresivnog karaktera. Traži puno prostora sa mnoštvom bilja.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Hemigrammus_rodwai.html