FANDOM

Rogati puž (Clithon corona) potiče iz Azije, južnog Pacifika. Horned Nerita snail ili rogati puž, sam naziv govori kako ovaj puž izgleda. Interesantan mali puž sa bodljivim izraštajima na kućici koji mu služe kao odbrambeni mehanizam protiv halapljivih ribica. Prosečna veličina ovog puža je od 0,7-1,5cm. Najčešće je žute boje sa crnim prugicama i izraštajima, ali postoje i druge varijante obojenosti ovog puža. Izuzetno cenjena vrsta puža od strane akvarista, jer se isključivo hrani braon i zelenim algama. Veličina mu omogućava da se uvuče na mesta gde drugi puževi ne mogu i samim tim detaljno očisti ceo akvarijum. Poželjna je prihrana na biljnoj bazi, spirulina, blitva, spanać...

Nećete imati problem sa brojnim stanjem ovih puževa u akavarijumu, jer se poprilično teško razmnožavaju u našim uslovima. Ono što je poznato jeste da su dvopolci i potrebna im je poluslana voda za odgoj mladih jedinki i to samo u određenim stadijumima razmnožavanja. Miroljubiv puž, ne preporučuje se držanje sa botijama i ciklidima. Ima tendeciju da izađe izvan akvarijuma, pošto u prirodnom staništu ima periode sa plimom i osekom tako da je razumljivo odakle ta potreba.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Clithon_corona.html

Also on FANDOM

Random Wiki