FANDOM

Malene rupe u glavi iznad oka. Vremenom se njihov broj povečava i rupe postanu veće. Često napada ciklide - posebno južnomeričke, oskare i diskuse. Na kraju ribica umire od neuhranjenosti i infekcije. Postoje razne teorije o uzroku bolesti a u nekim slučajevima povezuje se sa praživotinjom hexamitom, ali to je pogrešno. Uzrok tome je što se te dve bolesti često javljaju istovremeno. Glavni uzrok je nedostatak vitamina C i vitamina D, kalcijuma i fosfora i stres. Do nedostatka dolazi zbog loše ishrane, ne menjanja vode ili prevelike upotrebe aktivnog uglja u filteru.

Potrebno je prvo provjeriti da je kvalitet vode optimalan da bi se smanjio stres. Poželjno je ukloniti aktivni ugalj iz filtera jer on odstranjuje hranjiva jedinjenja i davati ribicama hranu obogaćenu vitaminima - posebno C vitamin, pojačati biljnu ishranu. Ako se ribice hrane kravljim srcem (veći ciklidi) treba smanjiti tu vrstu hrane. Rupe u glavi se vrlo retko pojavljuju u akvarijumima sa biljkama, verovatno zbog toga što ribice dobiju hranjive sastojke grickajući biljke i alge koje sadrže vitamin C i ostalo.

Preuzeto sa: http://www.ciklidi.com/akvarij/bolesti/bolesti_rupe.shtml

Also on FANDOM

Random Wiki