FANDOM

Serpa (Hyphessobrycon serpae) potiče iz Južne Amerike. Ova riba ima malenu glavu i široko, pljosnato telo. Leđno peraje je visoko nasađeno, a podrepno je produženo i gotovo uvek se spaja s repnim. Riba je crvene boje, sa crnom mrljom sa svake strane škrga, te je leđni i spoljni rub podrepnog peraja takođe crne boje, dok je ostatak crven. Mužjak ima nešto veće i duže leđno peraje i u jatu se ističu intenzivnijom bojom. Boja će biti intenzivnija ako je voda mekša i kiselija. Oba pola podjednake su veličine, od 4 - 5 cm.

Sve tetre su jatašice pa ih je potrebno držati u jatu od najmanje 5 jedinki kako bi formirale jato i mogle normalno funkcionisati. Držite li se ovog saveta neće se plašiti drugih većih riba, biće manje pod stresom, a time i ređe obolevati. Preporuka je držati tetre u akvarijumu od najmanje 50l. Jako vole gusto zeleno bilje kako bi se mogle zavlačiti i sakrivati, pogotovo u vreme parenja.

Dovoljno je da ih hranite osnovnom hranom za tropske ribice u listićima, ali s obzirom da žive u središnjem delu akvarijuma vrlo rado će prihvatiti i granulice, i to sitnije ili srednje veličine, zavisno od veličine riba.

Kao i sve tetre, izuzetno su dobroćudne pa se mogu držati sa ostalim doboćudnim tropskim ribama (npr. sve tetre, dvodihalice, živorotke, svi standarno veliki čistači, barbusi).

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Serpa.html