FANDOM

Tačkasta nerita (Neritina natalensis sp. Tracked) potiče iz Indonezije, južne Afrike. Tačkasta nerita je veoma zanimljiv puž sa kućicom koja je crvenkasto narandžaste boje prošarana crnim crticama odnosno tačkicama. To je puž čija je veličina u akvarijumskim uslovima od 1,3 - 3,2cm. Hrani se isključivo algama, gotovo svim vrstama, odličan je komunalac a jako dekorativan u samom akvarijumu. Ukoliko nema dovoljno algi ovu vrstu puža potrebno je dodatno prihranjivati barenim povrćem, spirulinom i sl. Jede i ostatke hrane za ribice, ali mu to ne može biti osnovna hrana.

Izuzetno je teško razmnožiti puževe iz ovog roda, jer su im potrebni specifični uslovi. Poznato je da je za njihovu reprodukciju potrebna poluslana voda u određenim fazama razvoja, kao i specijalna vrsta ishrane za mlade. Nisu hermafroditi, ali se pol teško može utvrditi, eventualno kada se upare, a to se najčešće dešava kada je svetlo ugašeno. Mirni puževi koji su neutralan stanovnik akvarijuma. Ne bi ih trebalo držati sa ciklidima, botijama. U prirodnom staništu su navikli na periode sa plimom i osekom, tako da se nemojte začuditi ukoliko ovaj puž bude pokušao da izađe van akvarijuma. Temperatura vode koja im odgovara je od 22-26 celzijusa. Životni vek im je 5-10 godina.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Tackasta_nerita.html

Also on FANDOM

Random Wiki