FANDOM

Tubifeksi su vrlo tanki crvi, dugi 1-5 cm, crvene boje, a postoje i druge vrste. Žive u sporo tekućim slatkovodnim rekama, potocima i barama u mulju, najcešsce kraj kanala otpadnih voda, klaonica i industrija hrane. Vrlo su bogati amino-kiselinama i proteinima, ali su zbog većeg sadrzaja masti opasni za stalno hranjenje riba, pa ih trebamo davati u kombinaciji sa laganom hranom. Zbog staništa u kojem žive moramo paziti da ne zagadimo akvarijum , pa ih moramo dobro oprati pre hranjenja ribica. Koloniju tubifexa drzimo u plitkoj vodi (u posudi neka bude tanki sloj od 3-4cm tubifexa i isto toliko vode iznad njih) koju trebamo što češće menjati (najbolje je da voda stalno "curi") tako će nam ostati duže živi. Žive crve moramo davati ribama u tolikoj količini da ribice mogu odmah pojesti, u suprotnom bi se oni koji su pali na dno akvarijuma poceli zavlaciti u podlogu, razmnozavati se i zamucivati vodu. Manjim ribicama naseckamo tubifeks da ga mogu lakse progutati.

Tubifeks (Tubifex tubifex) su žitelji najprljavijih muljevitih obala reka i potoka. Najviše ih nalazimo u vodama gde se izlivaju otpadne vode kanalizacije, pivara, mlekara, skrobara pa čak i svinjaca. U tom mulju žive ove sitne, tanke glistive duge i po nekoliko centimetara. Jednim delom su u mulju a drugi deo slobodno pliva u vodi. Hrane se muljem odakle uzimaju organske materije. Po hranljivoj vrednosti tubifeks je svakako najhranljivija živa hrana, ali ima jednu veliku manu, a to je da je stanovnik otpadnih voda. Tubifeks je veoma otporan i može da živi u veoma zagađenim sredinama kako se hrani muljem koji je zatrovan. Podmetnemo cediljku, ispod ove stavimo cediljku sa sitnijim okcima, a ispod nje možemo staviti komad guste tkanine na kojoj će se zadržati najsitniji plakton koji je golim okom nevidljiv. Ribu hranimo prema veličini plaktona, najsitniji dajemo najmanjim ribicama a krupnije odraslim ribicama. Neki akvaristi tvrde da je za veličinu hrane koje mogu progutati male ribe najbolje merilo veličina oka mlađi i da oni veći komad od njihovog oka ne mogu progutati.

Ako sami vadite tubifeks ili ga kupujete, odmah ga kod kuće treba isprati u više voda, a zatim ga i ostaviti u veoma plitkoj posudi sa malo vode da stoji nekoliko dana. Svakodnevno 3-4 puta gužvu tubifeksa treba preneti u drugu posudu i videćemo da se u posudi uvek stvara muljevit talog koji vremenom tubifeks izbacuje. Neki akvaristi prvog dana sa tubifeksom pomešaju malo obarene i izdrobljene šargarepe koju tubifeks pojede pa tako brže i lakše izbaci mulj koji je u njemu. Svakako tubifeksom ribe treba hraniti tek pošto se on u toku 2-3 dana dobro iščisti. Ko ima ozonizator, pre davanja „porciju“ tubifeksa treba ozonom dezinfikovati.

Preuzeto sa: http://www.akvarijum.org/forum/tubifex-t187.html

Also on FANDOM

Random Wiki