FANDOM

Zebrasta nerita (Neritina natalensis sp. Zebra) potiče iz Afrike – Somalija, Kenije, Tanzanije, južne Afrike. Nerita zebra je dobila svoj naziv po izgledu same kućice koja je svetlo braon boje prošarana crnim prugama. To je puž čija veličina u prečniku ne prelazi 2,5cm. Hrani se isključivo algama, odličan je komunalac a ujedno i veoma dekorativan u samom akvarijumu. Ovu vrstu puža potrebno je dodatno prehranjivati barenim povrćem, spirulinom i sl.

Izuzetno je teško razmnožiti puževe iz ovog roda, jer su im potrebni specifični uslovi. Poznato je da je za njihovu reprodukciju potrebna poluslana voda u određenim fazama razvoja, kao i specijalna vrsta ishrane za mlade. Nisu hermafroditi, ali se pol teško može utvrditi, eventualno kada se upare, a to se najčešće dešava kada je svetlo ugašeno. Mirni su puževi koji su neutralan stanovnik akvarijuma. Ne bi ih trebalo držati sa ciklidima, botijama. U prirodnom staništu su navikli na periode sa plimom i osekom, tako da se nemojte začuditi ukoliko ovaj puž bude pokušao da izađe van akvarijuma. Temperatura vode koja im odgovara je od 22-26 celzijusa. Životni vek im je 3-5 godina.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Zebrasta_nerita.html

Also on FANDOM

Random Wiki