FANDOM

Zebrice (Brachzdanio rerio) potiču iz Azije, reke Ganges-Indija, Bangladeš, Nepal - reka Jamuna, reka Mahanadi. Riba Badis badis voli jako ubiljene akvarijume, sa dosta skrovitih mesta. Preporuka je 75 litara, sitan šljunak i pesak. Toleriše držanje i u manjim akvarijumima. Može se kombinovati sa bilo kojom ribicom koja je mirnog i ne agresivnog karaktera. Nije puno zahtevna ribica i zahvalna je za početnike. Izuzetno je aktivna i živahna ribica. Nakon aklimatizacije znaju postati umereno agresivne, te je preporučeno držati ih zajedno u akvarijumu sa puntiusima, razborama, zebricama, colisama, corydorasima, lorikaidima i kulijima.

Omiljena hrana im je živa hrana - crvi, insekti i račići, a vremenom se mogu navići i na suvu hranu, kao i na komadiće mesa. U prirodi se hrane insektima, crvima, dok u akvarijumskim uslovima rado prihvataju listiće, granuliranu hranu. Takođe rado jedu živu hranu u vidu artemija i dafnija, larve komaraca i sl. Upozorenje -- Ova vrsta je osetljiva na bolesti, posebno na riblju tuberkulozu, paziti na parametre i redovitu izmenu vode.

RazmnožavanjeEdit

Mužjaci su življe obojeni, ženke imaju zaobljene stomake. Mužjaci su sitniji sa dužim perajima dok je kod ženki obratno. Razmnožavanje je vrlo jednostavno, iako ne i produktivno. Temperaturu namestiti na 25-30°C . Traže blago kiselu vodu ili blago alkalnu vodu, pH između 6 - 8.Dovoljni su im mali mresni akvarijumi, s pećinama ili biljem na dnu. Ženka mora imati skrovito mesto - ona će prići mužjaku kada bude spremna za parenje. Ritual započinje plivanjem para jednog oko drugog, povremeno se grizu u usta i vuku unazad. Mužjaci dobivaju prekrasne boje. Nakon plesa, ribe se povlače u pećinu i započinju parenje. Ženka ispušta stotinjak jajašaca iz kojih se mališani legu nakon 2-3 dana. Poprilično su nesamostalni, mali proplivaju tek nakon dve nedelje. Za to vreme se tata brine o njima. Nakon što proplivaju, preporučuje se odvojiti roditelje, ali to nije neophodno ako ih dobro hranimo.

Preuzeto sa: http://akvaristikasimeunovic.weebly.com/baza-riba.html

http://www.akvarioland.com/Danio_rerio_glofish.html

Also on FANDOM

Random Wiki