FANDOM

Zelena voda (cvetanje algi) je najčešći problem ukoliko zamućenje traje duže od 10-14 dana. Napomena „zelena voda“ nije uvek zelene boje! S obzirom da je zelena voda jedan od češćih problema a jedan je od najtežih da se reši treba se osvrnuti na nekoliko opcija. Situacija u kojoj se najčešće javlja zelena voda obično je kombinacija visokih nitrata i fosfata u kombinaciji sa amonijakom/amonijumom. Uznemiravanje podloge je obično krivac. Ono što se dešava je da će bakterije (odnosno formiranje zelene vode) bujati zbog amonijaka/amonijuma i fosfata, znajući da će bakterije da iskoriste fosfate brže od biljaka zbog svog tankog ćelijskog zida, bakterije iskoriste amonijak/amonijum i fosfate ali ne nestanu. Iz razloga što bakterije mogu brzo da promene hranljive elemente prelaze na nitrate. Sada je jasno zašto obične promene vode nisu dovoljne da se otarasite zelene vode. Hranljivi elementi se brzo smanjuju u uslovima zelene vode i to čine bakterije koje čine vodu zelenom, a uz to mogu veoma brzo i da iskoriste ostale hranljive elemente poput mikro elemenata i gvožđa. Ovo je razlog zbog kojeg moguće da zelena voda reši problem koji izaziva ali to je neće ukloniti iz navedenih razloga. Postoji pet metoda za uklanjanje ove bakterije. Zamračenje, Diatomski filter, UV sterilizacija, Žive dafnije i hemijski algicidi/flokulenti. Prva četiri metoda nisu štetna za ribe dok peti jeste.

1. Zamračenje znači pokrivanje akvarijuma na četiri dana i ni malo svetla nije dozvoljeno da prođe do akvarijuma u ovom periodu. Akvarijum u potpunosti treba pokriti ćebadima ili crnim plastičnim kesama za đubre. Budite spremni na to da će ubijanje algi izazvati truljenje mrtvih algi koje će zagaditi vodu. Zamena vode je neophodna na početku zamračenja i na kraju a takođe treba meriti nivo amonijuma.

2. Diatomski filteri se obično mogu iznajmiti u lokalnoj akvarističoj prodavnici (na žalost ja za ovo još nisam čuo kod nas). Ovo je omiljeni metod Duška Bojića. On lično koristi Magnum 350w sa mikronskim kertridžem obloženim dijatomskim prahom. Diatomski filter uklanja alge i ne dozvoljava im da trunu u akvarijumu. Ovakav filter treba često proveravati jer se brzo zaguše i treba ih samo očistiti i ponovo pustiti u rad. Kristalno čista voda će se pojaviti u nekoliko minuta do nekoliko sati.

3. UV sterilizatori ubiće slobodnoplutajuće alge. Takođe ubijaju slobodnoplutajuće parazite i bakterije. Kod produžene upotrebe u biljnim akvarijumima mogu izazvati probleme jer će razgraditi i pojedine hranljive elemente. Skupi su i ne uklanjaju materiju koja truli u akvarijumu. Ukoliko ga možete priuštiti nije loše da bude pri ruci ali po mišljenju Duška Bojića nije toliko koristan kao diatomski filter.

4. Dodavanje žive dafnije u akvarijum može biti malo nezgodno za izvesti. Prvo treba da ste sigurni da uz dafnije ne dodajete i druge „parazite“ a drugo ukoliko imate riba u akvarijumu pre će ribe njih pojesti nego dafnije alge, pa ukoliko ne možete da ih razdvojite nema smisla ni dodavati ih.

5. Flokulenti se lepe za škrge ribama. Iako neće ubiti ribe oni će naškoditi njihovim škrgama na duže vreme i ostaviće ih osetljivim na druge štetne uticaje.

Preuzeto sa:

Also on FANDOM

Random Wiki