FANDOM

Zlatni ancistrus (Ancistrus sp. gold) poreklom je iz Južne Amerike. Telo je tipičnog izgleda porodice Loricariidae, širokog prednjeg dela u području glave da bi se telo sve više sužavalo prema repu koji izgleda kao šiljak. Prve usne leđnog i oba prsna peraja kod mužjaka nekih vrsta su okoštale i čine bodlje. Telo je spolja prekriveno koštanim ljuspicama, a usta su modifikovana u aparat za usisavanje algi i sitnih organizama, smeštena prema dole. Oko usta se kod odraslih mužjaka nalaze brčići, poput iglica, u nekoliko nizova. Mužjaci takođe imaju i tzv."kožne zube" koji se nalaze u blizini usana, verovatno služe u prehrani. Odrasli mužjaci oko usta imaju nekoliko redova sitnih šiljaka (kao brčići), dok ženke imaju svega 2-3 šiljka. Boja tela im je zlatno žuta. To je korisna ribica jer čisti akvarijum od algi, nije prevelika pa se može držati i sa manjim ribicama jer nije agresivna.

U akvarijumu se često mreste bez problema. Potrebno je samo puno kamenja i šupljina u koje se mogu zavlačiti. Najradije se mreste u dupljama panjeva ili pećinama, gde ženka polaže jaja. Mužjak ih oplodi i on se dalje brine o jajima. Vrlo često uopšte ne izlazi iz rupe već mu viri samo rep, pa tu treba pripaziti da mu se nekako na otvor aplicira hrana u tabletama ili nešto slično. Osnovna hrana su alge, ove ribe neumorno čiste staklo, podlogu, dekoraciju, filter i sl. To im obično nije dovoljno, pa je potrebno dodavati bareno povrće ili hranu u tabletama i granulicama, ali one moraju biti biljnog porekla. Dobroćudna je ribica pa se može držati sa većinom ribica, u pravilu sa svima osim sa ciklidima.

Preuzeto sa: http://www.akvarioland.com/Ancistrus_gold.html